28 July 2009

CERITA 3 HARI 2 MALAM DI RIMBA RIA SUARA HUTAN

Assalamualaikum, tiada permulaan sehebatnya. dah dekat 2 minggu tidak memasukkan bahan baru.SKDN..... Pada 24- 25.7.09 lepas telah mengadakan perkhemahan badan beruniform sekolah kali ke 4 bertempat di Kem Rimba Ria Suara Hutan. Sebagai penyelaras program, saya amat berpuas hati dengan segala perjlanan kem tahun ini,walaupun ada sedikit masalah,itu perkara kecil,yang penting matlamat tercapai.

JUMAAT: 2.40PM
Para peserta kem mula berkumpul di SKDN, Pn. Normah dan beberapa AJK pendaftaran sibuk meneliti semula senarai peserta serta mengumpul peserta.Ajk telah melaksanakan tugas dengan baik pada hari i2.
3.30PM baru para peserta bertolak ke Kem dengan menaiki 2 buah bas yang di sewa khas dengan Abg Dollah.....baYARAN bas?......biasala.peserta samapi di kem lebih kurang 4.20pm. saya telah mengumpulkan peserta...rupa-rupanya Amal,Rudy n Amil dah sampai dulu di Kem,mereka dah rancang nak ngail nampaknya.
Malam pertama di kem diserikan dengan ceramah pecah bendungan oleh Kapt. Ismadi Damsuki ( Ketua Jurulatih TKRS nEGERI sGOR ) lAMA betul dia ceramah takpe yang penting budak2 skdn masih hepi n beri tumpuan. sementara itu saya memberi taklimat kepada jurulatih2 tentang tugas2 yaang akan dijalankan keesokkan harinya.

SABTU : 24.07.0
Pelajar btelah dipecahkan kepada 4 kumpulan, wira,waja,satria dan perkasa. semu aktiviti akan berjalan hari ini.
aktiviti pertama adalah merunut hutan dan flying fox. peserta dipecahkn kepada 2 kumpulan besar, kump 1 dan 2 memulakan akyiviti flying fox sementara kump 3 dan 4 pergi merunut hutan. setelah selesai aktiviti tersebut para peserta memulakan aktiviti pengkalan. ada 4 pangkalan, ikhtiar hidup,asas kompas,tali temali dan bantu mula. syukur SKDN mempunyai jurulatih yang mahir dalam semua aktiviti yang dijalankan. terima kasih kepada semua jurulatih.
sebelah petang pun sama aktiviti dijalankan sebagaimana waktu pagi cuma pertukaran kumpulan saja.aktiviti sampingan jurulatih......mancingla, wuyoooo, chulan n amil bnyak tangkap ikan talapia dan tongsan kat kolam, aada skit masalah tapi dapat setel ngan baik.
MALAM
Perbincangan untuk melaksanakan aktiviti kembara malam,perlukan ramai guru untuk mengawasi perjalanan peserta, maklumlah alam gelap,macam2 boleh jadi.jam 11.18mlm aktiviti mula dijalankan dan tamat jam 12.22mlm.Alhmdulillah tiada apa yang berlaku.

AHAD.26.07.09

Hujan turun hariini,agak lebar juga, Pn. Normah dan Pn. Mastura sibuk memindahkan peserta ke dalam dewan.yang saya bimbang terjadi hari ini, dan yang paling merunsingkan aktiviti air tidak dapat dijalankan,pesera dah bising takut xdapat main air. ALLAH itu maha penyayang,aktiviti air dapar dijalankan juga walaupun agak lewat,yang penting matlamat tercapai.
MAJLIS PENUTUPAN.
Majlis penutupan Perkhemahan diadakan secara sederhana yang mana dirasmikan penutupannya oleh En. Asri Ngosman ( YDP PIBG SKDN ).Peserta beertolak pulang selepas makan tengah haari yang isediakan oleh pengurusan kem

SYUKRAN.

Kepadaa semua guru-guru SKDN yang berpenat berlelah sepanjang Perkhenmahan dijalankan,Juga kepada semua GURU PRAKTIKUM sanggup bermalam di kEM sekiannya.Para pentadbir sekolah dan Ajk PIBG dan ibubapa yang memberi sokongan.c next year pula PERKHEMAHAN SKDN. INSYAALLAH.

3 comments:

  1. he he he..tak dok hal nyer...bab camping its ok its orait....

    ReplyDelete
  2. betul tu lebai, pahni keno cari tmpat lain pulok.. kalu tkdok, rimba ria ni pun tk kisoh la..asa buleh ngail puah2..n tkdok ore nok jaki bilo tengok kita bruleh ike saiz besa..
    :D

    ReplyDelete